top of page
Szukaj
  • Zdjęcie autoraPoland100BestHotels

Nowy trend na humorystyczne rolki w ramach reklamy hotelu

Media społecznościowe istotnie wpłyneły na nasze życie codzienne ale również na sposób w jaki reklamujemy nasze marki oraz produkty w internecie. Zjawisko scrollowania Intagrama, TikToka czy Facebook'a doprowadziły do rewolucji w sposobie w jaki próbujemy trafić do potencjalnego klienta, gdyż już w pierwszych sekundach nagrania musimy przykuć jego uwagę i zachęcić go do obejrzenia całego nagrania, a to potrafi się okazać nie lada wyzwaniem. Najlepszym przykładem dobrej reklamy na Social Media w ostatnim czasie z pewnścią jest nowy spot reklamowy Hotelu Elements w Świerardowie-Zdroju, który korystając z zagranicznej inspiracji pobił rekordy na Instagramie oraz TikToku!



Reklama w przypadku obiektów hotelowych w większości przypadków sprowadza się do zaprezentowania oferty atrakcji znajdujących się w takim miejscu - najczęściej hotel chce pochwalić się swoją restauracją, strefą SPA & Wellness, strefami dla dzieci, barem lub dyskoteką dla dorosłych oraz wszelkiego rodzaju rozrywkami takimi jak aquaparki, kręgle, bilard czy salony gier. Im więcej tych miejsc tym lepiej z punktu widzenia klienta, który planuje dłuższy, tzw. "resortowy" wyjazd, gdyż jest w takim wypadku w stanie wypoczywać w hotelu nie musząc opuszczać jego murów, mając wszystko co potrzebne mu do szczęścia pod ręką.


Link do rolki Hotelu Havet - Przykład rolki przedstawiającej hotel jako przyjazny zwierzętom


Problem jednak pojawia się w związku z tworzeniem reklamy takiego obiektu, skierowanej pod Social Media, bo chcemy przedstawić jak najwięcej atrakcji, utrzymując jednak jak najkrótszy czas trwania rolki. Dodatkowo taki materiał np. na Instagrama, musi być ciekawy, przyciągający uwagę, ponieważ w tych czasach filmy bez pomysłu i humoru często znikają w natłoku innych bardziej zabawnych lub efektownych postów. Istotne jest również trafianie w trendy zarówno muzyczne jak i te związane ze scenariuszem reklamy, gdyż dzięki nim aplikacje, które wykorzystujemy do reklamy obiektu zapewniają nam lepsze pozycjonowanie, a osoby zainteresowane danym trendem mogą nawet przypadkiem trafić na właśnie naszą reklamę.


Link do reklamy Czarnego Gronia - przykład trafienia w trend muzyczny wraz z ciekawą choreografią i scenraiuszem


Polscy hotelarze od dłuższego czasu podłapują te trendy, jednym wychodzi to lepiej innym troche gorzej ale z pewnością ta tendencja może mieć pozytywny wpływ na całą branżę. Ku takim wnioskom kieruje nas między innymi duży sukces rolki przygotowanej przez Panie Barbarę Przybycień oraz Sylwię Elias. Obie Panie stoją za marketingiem hotelu Elements w Górach Izerskich oraz za nagraniem rolki, która w 3 dni wygenerowała 2,5 mln wyświetleń na TikToku oraz prawie tyle samo na Instagramie przy okazji uzyskując aż 137 tyś. polubień! Jest to przykład świetnego wstrzelenia się w trendy na Social Mediach co poskutkowało genialnymi wynikami oraz znacznym poprawieniem renomy hotelu.

Link do rolki Mazurskiego Raju odpowiadającej na trend ustanowiony przez Panią Barbarę


W czasach ciągle rozwijającej się technologii, w których codziennie zaskakiwani jesteśmy nowościami potrzebujemu nowoczesnych rozwiązań oraz podejścia z otwartą głową. Przykłady ukazane w tym poście jasno pokazują, że tradycyjne reklamy pomimo, że niejednokrotnie zawierają świetne ujęcia i ukazują hotele w ich najlepszym świetle, niestety nie mają takiej siły przebicia jak proste nagrania trafiające w trwające aktualnie trendy.

Oczywiście należy pamiętać do jakiej grupy docelowej chcemy trafić tworząc taką reklamę, gdyż w przypadku hoteli typu boutique oraz hoteli dla dorosłych, reklamy nie muszą uderzać w trendy, a raczej powinny zapewnić niezbędne informacje o tym czego gość może się w nim spodziewać lub jakie oferty sezonowe/okolicznościowe ma aktualnie dostępne. Hotele, które celują w gości z dziećmi oraz tzw. "resortowców" moga pokusić się na luźniejsze podejście do reklamy i korzystanie z trendów na mediach społecznościowych. Po nitce do kłębka jeśli trafią do młodszej widowni to może uda im się również przekonać rodzica.


Link do rolki Hotelu MyStory - tutaj świetny przykład trafienia do grupy docelowej oraz pokazania atutów obiektu


Mamy nadzieje, że ten wpis przybliżył Wam temat nowoczesnych humorystycznych reklam dla hoteli oraz zachęciliśmy do wykorzystania rolki w ramach reklamy hotelu. Pamiętajcie, że najważniejsze to mieć otwartą głowę i znać swoją grupę docelową na tyle dobrze aby umieć do niej dotrzeć!

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page