Szukaj
  • Poland100BestHotels

NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA W HOTELARSTWIE

Ciągły postęp technologii oraz idący za tym, zmieniający się styl życia ludzi wpływa również na trendy oraz pojawianie się nowych rozwiązań w hotelarstwie. Zmieniają się świadczone usługi, wystrój wnętrz, wyposażenie pokoi oraz określonych stref hotelowych oraz ogólne standardy obsługi. Hotelarza muszą iść za ciosem i wprowadzać coraz więcej nowoczesnych rozwiązań aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Koszty operacyjne branży hotelarskiej rosną, zainteresowanie pracą w tej branży jest coraz mniejsze – takie okoliczności wymagają ewolucji.



Technologie mobilne już przed pandemią zmieniły doświadczenie gości w wielu nowoczesnych hotelach lecz cyfryzacja w tej branży nie była popularnym zjawiskiem. W 2019 roku mniej niż jedna na cztery firmy hotelarskie stosowała strategię transformacji cyfrowej. Sytuacja pandemiczna zmusiła większość hoteli do przyspieszonego wdrażania rozwiązań mobilnych. Początkowo te rozwiązania miały zapewnić podtrzymanie ruchu gości, teraz są one kluczowym elementem podczas wyboru miejsca pobytu.

Poniżej przedstawiamy kilka nowoczesnych rozwiązań hotelowych zarówno związanych z transformacją cyfrową jak i chęcią odpowiedzenia na wymagania oraz zapotrzebowania klientów.


Sklep hotelowy

Każdy kto nocował kiedyś w hotelu wie czym są minibarki. Są one utrapieniem nieświadomego klienta – takiego, który nie wie o dodatkowych opłatach – jak i dla obsługi hotelowej. Wymagają one ciągłej kontroli i uzupełniania, co zmusza z kolei do powiększenia personelu. Coraz bardziej popularne staje się otwieranie całodobowego sklepiku na recepcji, w którym klienci mogą zakupić przekąski, napoje i podstawowe produkty w cenach zbliżonych do tych w sklepach spożywczych. Sklepik jest udogodnieniem zarówno dla klienta jak i obsługi hotelowej – klient nie musi płacić dodatkowo za usługi room-service, a obsługa ma mniej pracy na głowie.



Platformy streamingowe

Coraz częściej oprócz zwykłej telewizji, klienci dostają również dostęp do platform takich jak Netflix, HBO GO czy YouTube. Wszystko za sprawą technologii Smart TV oraz coraz lepszego dostępu do sprzętu w nią wyposażonego. Taki zabieg jest odpowiedzią na wymagania klienta, który coraz rzadziej jest zainteresowany oglądaniem telewizji i narzucanych przez nią programów. Platformy streamingowe pozwalają wybrać dowolny film, serial lub program i oglądać go z możliwością pauzy w wybranym momencie, aby potem kontynuować np. po skończeniu zwiedzania, spotkania biznesowego lub rodzinnego wypadu do hotelowej strefy wellness.



E-odprawa

Nowa era cyfryzacji w hotelarstwie przyniosła również usprawnienie w kwestii odprawy klienta. Telefony komórkowe oraz aplikacje mobilne zastąpiły recepcjonistów oraz kelnerów. Pozwalają one na oprowadzenie gościa po hotelu, otwieranie drzwi do pokoi czy nawet składają zamówienia do pokoju – a wszystko to w zanadrzu ręki! Rozwiązania mobilne pokroju „e-concierge” umożliwiają pełną automatyzację procesu meldunkowego oraz zapewniają gościom samodzielność przy rezerwacji pobytu i usług dodatkowych – stolik w restauracji, zabieg spa, sauna, room service.



Płatność bezgotówkowa

Aż 61% Polaków wychodzi z założenia, że miejsca takie jak hotel powinny oferować rozwiązania bezgotówkowe w celu przyspieszenia obsługi. Na szczególne wyróżnienie zasługują rozwiązania takie jak mobilne punkty sprzedaży (POS), czy płatności przy wykorzystaniu technologii NFC. Coraz częściej pojawia się również temat wydawania tokenów płatniczych w hotelach, dzięki czemu gości mogą zostawić portfel w bezpiecznych miejscu. Dobrym rozwiązaniem jest również wykorzystanie kodów QR, aby goście mogli wyświetlać oferty promocyjne, menu restauracyjne czy nawet zapłacić przy stole za pomocą smartfona. Technologia pomaga także przy wybieraniu wstępnie obliczonych kwot napiwków oraz oferowaniu podzielonych płatności, aby goście mogli łatwo rozliczyć między sobą koszty posiłku. Wszechstronność tych rozwiązań to dobrodziejstwo dla nowoczesnych hoteli oraz dla ich klientów.



Ostatnie posty

Zobacz wszystkie